Офіційний веб-сайт

В.Троїцький, Р.Григорів, І.Разумейко

 

           

 

Співавтори опери-реквієм ЙОВ» («IYOV») Троїцький Владислав Юрійович (режисер-постановник, директор ЦСМ «ДАХ»), Григорів Роман Романович (композитор), Разумейко Ілля Костянтинович (композитор)

 

Режисер Владислав Троїцький спільно з композиторами Романом Григорівим, Іллею Разумейком та артистами формації NOVA OPERA створили новий синтетичний жанр, що поєднав полістилістичну музичну мову опери із традиціями постдраматичного театру. Наратив біблійного тексту вдало поєднався із сакральними латинськими текстами католицького реквієму, поєднавши в рамках одного твору етичні та змістовні світи Старого і Нового Заповіту.

Влад Троїцький народився 26 листопада 1964 року. Закінчив НТУУ «Київський політехнічний інститут». Заслужений діяч мистецтв України (2014 р.). Лауреат премії імені Василя Стуса (2019 р.).

Роман Григорів народився 15 травня 1984 року в м.Івано-Франківську. Закінчив Національну музичну академію ім.П.І.Чайковського.

Ілля Разумейко народився 18 серпня 1989 року у м.Запоріжжі. Закінчив Національну музичну академію ім.П.І.Чайковського.

Опера ЙОВ (IYOV) створена 2015 року і вперше виконана в ДК «КПІ» 1 березня 2015. Згодом оновлена версія була представлена на фестивалі Гогольфест. Пізніше «Йова» ставили в різних містах України та в Європі ‑ у Польщі, Австрії, Македонії, Данії, а у січні 2018 року — на фестивалі Prototype у Нью-Йорку. 7 квітня 2018 «Йова» вперше було поставлено на сцені Національної опери України.

«ЙОВ» поєднує риси античної грецької драми, барокової опери, ораторії, реквієму та ознаки постмодерного театру. Драматургія спектаклю заснована на контрастних зіставленнях читань книги Йова і частин католицької заупокійної меси, в основі яких — традиційний латинський текст.

Музика Йова поєднує в собі мінімалізм і авангард, неокласицизм і рок. Хорові епізоди та інструментальні інтермедії, яких нараховується 14, чергуються з частинами, що використовують повний спектр людського голосу: від класичного джазового та народного співу до дихання, лементу, шепоту і обертонового співу.

Інструменти при цьому розташовані на сцені й інтегровані в сценічну дію. На думку музичного критика Л.Морозової, головний герой дійства – це препарований рояль, і завдання шести вокалістів, двох піаністів (Ілля Разумейко грає в основному на клавіатурі, а Роман Григорів, професійний контрабасист, на струнах і корпусі інструменту) і навіть віолончелістки Жанни Марчинської з ударником Андрієм Надольським – змусити рояль чревомовити.

 

Після прем'єри в Києві оперу неодноразово виконували як в Україні, так і за її межами. Зокрема на таких фестивалях та локаціях, де ще ніколи не виконувались українські музично-драматичні твори (Віденська філармонія, Македонська опера, Роттердамські оперні дні, міжнародний фестиваль Prototype в Нью-Йорку, тощо). Як наслідок активної гастрольної історії твору, в 2018 році журі авторитетного конкурсу Music Theatre Now включило оперу в список ТОП-10 найкращих музично-драматичних перформансів сучасності. Таким чином, авторський колектив та артисти формації NOVA OPERA вивели український музичний театр на новий рівень, створивши універсальний перформанс, який водночас відкрив нові шляхи до трансформації та еволюції оперного жанру.