Офіційний веб-сайт

Володимир Юліанович Петрів

Володимир Юліанович Петрів народився 21.01.1962, с.Старий Мартинів, Галицького району Івано-Франківської.

Актор, з.а.України (1997). Після закінчення у 1985навчання уКиївськомутеатральномуінституті(курс В.Зимньої) – починає працювати уРівненському театрі (тепер – академічний).

1985-97 ‑актор, з 1997 –директор‑ художнійкерівник і актор цього театру. В активі Петріваролі класичногоі сучасногорепертуару. Чимало фестивальних нагород здобула робота у виставі «Сльози Божої Матері» за романом «Марія» У.Самчука; Михайло («Не судилось» М.Старицького), Тіль Уленшпігель («Тіль» Г.Горіна), особливо роль Богдана Хмельницького у виставі роману у віршах «Берестечко» Л.Костенко (2006, автори театральноїверсії О.Дзекун та В.Неволов, режисер-постановник та сценограф О.Дзекун). Роль гетьмана задумана не просто як головна, а визначальна, стрижнева. На його тяжких роздумах, гірких рефлексіях, нестерпних спогадах і побудовано складний, майже невидимий сюжет п'єси-містерії. Автор передав і трагічну самотність Хмельницького після поразки («Усі мене зреклися»), і почуття провини та відповідальності перед нацією («Надходить час останньої самотності. Не все я встиг. Усе не встиг, на жаль: Все винен я. За все»). У всьому, і перед коханою жінкою (Геленою), котру не зумів зберегти, і в думах про майбутнє України, Богдан ‑це одночасно титан, народний керманич, мудрець і слабка духом, розчарована, розколота, сказати б, екзистенційна людина («Я ж не Мойсей... куди іти?»). Цей образ також співвіднесено з образом Христа (це виправдовує жанрове визначення п'єси як містерії). Трагедія Берестечка для Богдана своєрідний Гетсиманський сад з молінням про чашу і зрадництвом Іуди (Кримський хан Іслам-Прей у вирішальний день втік з поля бою, захопивши Хмельницького у полон), і смерть («Мене нема. Я згарище. Я дим»). Але «Берестечко» ‑це не тільки реквієм і похоронний дзвін. Спектакль утверджує Воскресіння, передусім Воскресіння духу Богдана. «Я повертаюсь, наче з небуття», ‑говорить він Ганні, любов до якої у поєднанні з усвідомленням відповідальності за майбутнє України відроджує Хмельницького. «Гей, писарю, неси мою печатку! // Життя пропало. Почнемо спочатку. // Нема намщастя ‑мусить бути чудо. // Ще ми постанем зі своїх руїн». Вистава завершується місткою, символічною сценою: Хмельницький Богданна очах глядачів здійснює творчий акт ‑виготовляє на гончарному крузі глиняний глечик ‑місткий символ творчої сили видатної особистості ‑перемоги життя над смертю!

Як режисер Володимир Петрів здійснив постановку низки вистав на сцені Рівненського обласного академічного українського музично-драматичного театру. Серед них «Суперники» М.Манохіна, «Марія Тюдор» В.Гюго, «Одкровення від Івана» А.Крима, «Останній строк» В.Распутіна, «Ненормальна» Н.Птушкіної, «Каліка з острова Інішмаан» Мартіна МакДонаха та інші. Більшість з них відзначені нагородами журі українських та міжнародних театральних фестивалів.

Творчу роботу Володимир Петрів поєднує з педагогічною. Він є професором Словацької академії мистецтв (м.Банська Бистриця, Словаччина) та працює з курсом студентів Рівненського державного гуманітарного університету.

Шевченківська премія 2008 разом із О.І.Дзекуном (режисером-постановником) за виставу «Берестечко» Рівненського обласного академічного українського музично-драматичного театру (Указ Президента України від 03.03.2008 р. №193/2008).