Офіційний веб-сайт

Вистава «Шинель» за повістю М.Гоголя Київського національного академічного Молодого театру

Автор(-и): А.Білоус, Н.Колеснікова, У.Бекіров, Б.Орлов / Розділ:

Вистава «Шинель» за повістю М.Гоголя Київського національного академічного Молодого театру; виконавці: Андрій Білоус ‑ режисер, автор інсценізації (лібрето), перекладач, Ніна Колеснікова ‑ хореограф-постановник, Усеін Бекіров – композитор, Борис Орлов – художник-постановник, виконавець головної ролі; рік оприлюднення – 2020.

 

Вистава «Шинель» за повістю М.Гоголя Київського національного академічного Молодого театру, постановка за участі А.Білоуса, Н.Колеснікової, У.Бекірова, Б.Орлова

 

Вистава «Шинель» за повістю М.Гоголя ‑ історія про крадіжку особистості, трагедія маленької людини, яка безсила перед світом «великих» людей, світом, який співає, кружить її в безкінечному танці та проноситься повз шумним, строкатим, регочучим і байдужим вихором.

«Шинель» у постановці Андрія Білоуса це експериментальні прийоми поєднання психологічного театру, моновистави з елементами бродвейського мюзиклу. Розкриття основної суті гоголівського твору відбувається за рахунок зіштовхнення та переплетіння жанрів із засобами виразності. Вистава перетворює твір у фантасмагорію, де перетинаються нереальні видіння, події та дивакуваті образи.

Квінтесенцією вистави є сам Акакій. Його життя ми спостерігаємо через призму актора «А», який мріє зіграти Акакія в бродвейському мюзиклі, та актора Молодого театру. Незвичними є психологічні переходи головного героя, які ламають всі стереотипи. Синтез музичного, пластичного та сценографічного рішення доповнює образ вистави, роблячи історію об'ємнішою та відкриваючи глядачам найдрібніші деталі сутності персонажу.

Унікальність та новаторство спектаклю полягають у тому, що прозу Гоголя покладено на джазову музику, яка була спеціально розроблена командою театру спільно з композитором та творчою музичною лабораторією. Тепер текст визначного драматурга звучить зовсім інакше: з'являється відчуття грайливості, легкості, і на фоні цього ще більш гротескно та виразно ми бачимо трагедію самого Акакія. Кожен персонаж має своє пластичне рішення, вплітаючись її загальну канву вистави. Завдяки чудовій хореографії багато яскравих персонажів, не втрачаючи своєї самобутності, сприймаються як один налагоджений ансамбль. Сценографія вирішена шляхом поєднання світла та дзеркал. Дане рішення іде більше посилює ефект фантасмагорії. Воно, з одного боку, працює на образ актора «А», підсилюючи при ньому ефект сцени театру, а з іншого боку, гіперболізує гоголівський світ, перетворюючи його у задзеркалля.

Розказана таким чином історія, що перетворилася на авангардну виставу, стає по-новому цікава глядачам, змінює сприйняття класичного твору, дозволяє кожному відкрити щось нове для себе і в собі.

 

 

З подання Київського національного академічного Молодого театру

Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA