Офіційний веб-сайт

Вистава «Пер Гюнт» за п'єсою Генріка Ібсена Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка

Автор(-и): Іван Уривський, Петро Богомазов, Остап Ступка, Олександр Форманчук / Розділ:

Вистава «Пер Гюнт» за п'єсою Генріка Ібсена Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка, автори вистави: Іван Уривський (режисер-постановник), Петро Богомазов (художник-постановник), Остап Ступка, Олександр Форманчук (виконавці ролі Пер Гюнта), публічне представлення твору: 10 квітня 2021 року.

Висунуто Національним академічним драматичним театром імені Івана Франка.

 

Вистава «Пер Гюнт» за п'єсою Генріка Ібсена Національного академічного драматичного театру імені Івана Франка Івана Уривського, Петра Богомазова, Остапа Ступки, Олександра Форманчука

 

Вистава Національного академічного драматичного театру іменіІвана Франка «Пер Гюнт» є оригінальним сценічним прочитанням однойменної драматичної поеми Генріка Ібсена. Цей визнаний сьогодні світовим шедевром твір був написаний драматургом-новатором, засновником європейської «нової драми» у далекому 1867 році і є надзвичайно складним для сценічного втілення. Масштабне, багатошарове полотно ібсенівської драматургічної тканини - це химерне переплетення гротеску, соціальної сатири, лірики, реалістичних і фантастичних елементів, яке перевантажене кількістю подій, місць дії, поворотів сюжету, нашаруванням смислів, мотивів та філософських сентенцій. Але авторам франківської сценічної версії вдалося у власних інтерпретаціях переконливо поєднати заглиблення у інтелектуально-філософські шари твору з витончено-метафоричною поліфонією сценічного дискурсу. Життєва одіссея Пера Гюнта, сповнена яскравих образів, складних метафор і потужних монологів. Перепрочитуючи первісний текст, постановники акцентували ключовий у Ібсена мотив самопізнання, фокусуючи увагу на магістральній темі - проблемі самовизначення і реалізації людини. Пер Гюнт - вічний мандрівник в пошуках свого призначення. Хто він насправді: розтратник житгя і творець химер або невтомний переслідувач істини?

У суміші фантазії і реальності, цілковито життєвого і абсолютно екзистенціального автори вистави вибудовують своєрідну філософську притчу про людину, героя свого часу, «норвезького Фауста» який б'ється над пошуком нового «філософського каменю» самоздійснення. Вистава переконливо свідчить про спрямованість її творців на художнє та інтелектуальне засвоєння європейської культурної спадщини у лоні власної культури, на свідоме прагнення адаптувати до неї глядача-сучасника, поєднуючи класичну традицію із формами та прийомами сучасного модерного мистецтва. Універсум цієї вистави утримує всі її компоненти -текст, режисуру, сценографію, костюми, музику, акторське виконання - в нероз'ємній сутнісно-смисловий єдності. Всі ці чутливі естетичні складові вписують виставу у культурний контекст європейського театру. Осмислення

української культури як органічної частини культури європейської, вибудовування зв'язків поміж національним і усесвітнім є гранично актуальним не лише у перспективному розвитку українського театру, а й загалом для вітчизняної культури, яка сьогодні послідовно утверджує своє природне місце серед інших традицій і культур.

За час, що минув з моменту прем'єри, вистава набула гучного мистецького позитивного резонансу, про що свідчать відгуки у ЗМІ, а також висловлювання та міркування як представників широких кіл мистецтвознавчого, культурологічного середовищ, так і схвальні оцінки пересічного глядача.

 

З подання Національного академічного

драматичного театру імені Івана Франка

https://umoloda.kyiv.ua/number/3730/164/157380/

https://www.ukrinform.ua/rubric-culture/3241512-ludina-vs-trol-divovizna-istoria-pera-gunta.html

Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA