Офіційний веб-сайт

КАДАН Микита (Нікіта) Вікторович

Кадан Микита (Нікіта) Вікторович (нар. 26 листопада 1982 р.,  Київ)  - художник-інсталятор, скульптор, живописець. Закінчив Національну академію образотворчого мистецтва та архітектури, відділення монументального живопису. Навчався у майстерні монументального мистецтва під керівництвом Миколи Стороженка. Микита Кадан – художник, який у своїх роботах використовує різні медіа, зокрема інсталяцію, скульптуру, живопис, колаж.

Учасник творчого гурту Р.Е.П. (Революційний Експериментальний Простір), який виник під час української Помаранчевої революції у Києві 2004 року. 

З 2016 року - член редакційної групи онлайн-видання мистецької та соціальної критики Prostory. У 2019 році був куратором серії виставок «Жести ставлення» у Кмитівському художньому музеї ім. Й.Д.Буханчука.

Роботи знаходяться у колекціях Мюнхенської Пінакотеки (Pinakothek der Moderne), Музею сучасного мистецтва M HKA в Антверпені, Музею сучасного мистецтва MUMOK у Відні, Національного Художнього Музею у Києві, у Kontakt Collection (Відень) та The Art Collection Telekom (Бонн).

Отримав Першу премію PinchukArtCentre у 2011, Спеціальну премію Future Generation Art Prize у 2014, Премію імені Казимира Малевича у 2016 році.

Сутність творів Микити Кадана має соціально-критичне спрямування, присвячена переосмисленню минулого країни, безпосередньо втручається у перебіг життєвих подій, розглядає роль художника не як естета й споглядальника, а як ініціатора суспільно-корисних перетворень.

Вибрані персональні виставки: «Проект руїн», Музей MUMOK, Відень (2019); «Одержимий може свідчити у суді», Музей M HKA, Антверпен (2018); «(Не)означені», Центр міської історії Центральної та Східної Європи, Львів (2017); «Кістки перемішались», Galeria Arsenal, Білосток (2016); «Межі відповідальності», Waterside Contemporary, Лондон (2015) та ін.

Персональна виставка «Камінь б’є камінь» - перша велика персональна виставка художника в Україні та найбільша його персональна виставка на сьогоднішній день. Проєкт демонструє як новостворені, так і існуючі роботи, які є рефлексією на теми української історії, політичного насильства, національного історичного спадку, авангарду та радянської утопії.