Офіційний веб-сайт

Художній проект «Античні коди України. Сакральні реконструкції»

Автор(-и): Володимир Бахтов / Розділ:

Художній проект «Античні коди України. Сакральні реконструкції»; автор: Володимир Бахтов.

Висунуто Українським національним комітетом Міжнародної ради з питань пам'яток і визначних місць.

 

Художній проект «Античні коди України. Сакральні реконструкції» Володимира Бахтова

 

Український національний комітет Міжнародної ради з питань пам'яток і визначних місць звернув увагу на художній проект Володимира Бахтова «Античні коди України. Сакральні реконструкції»,який став основою музейної експозиції «Антична Тіра» в Білгород-Дністровській (Акерманській) фортеці у 2013-2014 роках.

Діяльність міжнародної асоціації здебільше сконцентрована на матеріальній складовій збереження культурної спадщини в усьому світі. Але проект Володимира Бахтова, що спрямований на реконструкцію духовного простору античного суспільства, який Європа й Україна успадкували разом із соціально-політичним устроєм, відкриває таємну завісу містерій, що протягом тисячоліть забезпечували культурну цілісність грецької цивілізації завдяки певним типам ініціацій. Як зауважують сучасні історики, «антична цивілізація ‑ це цивілізація ініціацій». Ця ідея, на наш погляд, є надзвичайно актуальною в контексті багатьох викликів, які постають сьогодні перед суспільством та кожним із нас, адже ми сьогодні проходимо через ініціації не замислюючись, що початок вони беруть в античній культурі.

Проект художника Володимира Бахтова «Античні коди України. Сакральні реконструкції» є переконливим прикладом плідного симбіозу сучасного мистецтва і музейної експозиції в стародавніх пам'ятках культури. Сама Тіра, на території якої нашарувалися пам'ятки історії декількох епох, є живим прикладом безперервності історії.

Підтриманий проект не є поодиноким в творчості Володимира Бахтова.

поле. Крим» (з проекту «Ойкумена», 2011).

Подібним до нього був проект «Долина Щеплень», реалізований у музеї «Медресе Зинджирли» в Бахчисараї в рамках проекту «Східні ворота. Арт-поле. Крим» (з проекту «Ойкумена», 2011).

Проект «Анімація Фідія» та «Ольвійські містерії» в галереї «Soviart» (Київ, 2006) та Миколаївському краєзнавчому музеї «Старофлотські казарми» (2012).

Співучасть у проекті «Символи безкрайнього степу» в «Музеї Івана Гончара» в Києві (з проектів «Ойкумена», «Анімація Фідія», «Ольвійські містерії», «Архетипи Трипілля», 2017).

Співучасть у проекті «Опір матеріалів» (з проектів «Елізіум» , «Аніміція Фідія», «Ольвійські містерії», Київ, ЦПСМ, 2014).

Співучасть у проекті «Ерос і натхнення» (з проекту «Елізіум», Луцьк, галерея «ARTkafedra», 2017).

Всі ці проекти входять до глобального проекту автора «Реконструкція простору».

В новітні часи фрагментарного сприйняття світу, постмодерністської гри значень та гібридних війн актуальним виглядає звернення до базових смислів і понять, таких як НАРОДЖЕННЯ-ЖИТТЯ-СМЕРТЬ-БЕЗСМЕРТЯ, які були сформульовані ще за часів Платона та успадковані європейською філософською та теософською думкою. Саме з таких розділів складається музейна експозиція, виконана в унікальних авторських техніках-перформансах: «геліографіті» ‑ малювання та архітектурні реконструкції вогнем у просторі археологічних пам'яток (композиція «Життя» з проекту «Ойкумена»), та «terra-театр» ‑ ленд-артівські театралізовані дії в історичному просторі, які імітують теракоти або мармурові скульптури (композиції «Народження» та «Смерть» з проекту «Ольвійські містерії» ).

Формули давніх міфів ЛЮДИ-ГЕРОЇ-БОГИ видаються актуальними і сьогодні. Адже особиста жертовність, здатність до надзусилля, коли звичайні люди стають героями та ідуть в безсмертя подібно БОГУ-ЛЮДИНІ ‑ це і є сучасна Україна. Тому час називати речі своїми іменами, щоб не дати на поталу наші з вами цінності. Морально-етичні уявлення формуються в тому числі і художніми методами. Сакралізація простору дає можливість більш відповідально ставитися до свого життя та навколишнього оточення.

Художня практика Володимира Бахтова, на наш погляд, є унікальною на теренах України. Розкриття привабливості ідей з історичного минулого Північного Причорномор'я для сучасної України є важливим кроком до самоідентифікації і самоповаги нації.

Плідною була багаторічна співпраця художника з Грецьким Фондом культури в Одесі. Серію виставок «Ойкумена» (2002-2007) було реалізовано в Одесі, Києві, Маріуполі, Львові, Миколаєві, Берліні, Кракові, Москві. Видано альбом «Геродот. Мельпомена» (2006) з ілюстраціями Володимира Бахтова.

Окремо слід відзначити серії графічних робіт художника:

«Малі річки України. Ферма біля річки » (відзначена срібною медаллю в Парижі, 1984);

Серія «Вітри Кімерії» ( відзначена дипломом Спілки Художників України, та Спілки Художників СРСР, 1986-1987);

Серії «Тайни Таврії», «Під знаком сонця», «Під знаком Місяця» та інші експонувалися в Україні та багатьох країнах світу.

Великі проекти за участі Володимира Бахтова на початку новітньої історії України: «Родовід» («Український Дім», Київ, 1995 ) та етно-археологічний проект «Реконструції» («Дім Художників», Київ, 1997) стали помітним явищем в часи початку культурної самоідентифікації нації.

За мотивами творчості художника створено декілька відеофільмів зокрема «Символи Ольвійського Простору Володимира Бахтова» режисера Віктора Завізіона, «Містерія щастя» режисера Мірбали Салімлі, серія фільмів режисера Артема Сенчило.

 

З подання Українського національного комітету Міжнародної ради з питань пам'яток і визначних місць.

«Античні коди України. Сакральні реконструкції. Тіра». «Народження», шовк, друк. 210х360. 2013 рік.
«Античні коди України. Сакральні реконструкції. Тіра». «Народження», шовк, друк. 210х360. 2013 рік.
«Античні коди України. Сакральні реконструкції. Тіра». «Смерть», друк, шовк. 220х380. 2013 рік.
«Античні коди України. Сакральні реконструкції. Тіра». «Смерть», друк, шовк. 220х380. 2013 рік.
«Анімація Фідія». Музей «Старофлотські казарми», Миколаїв. 2012 рік.
«Анімація Фідія». Музей «Старофлотські казарми», Миколаїв. 2012 рік.
«Елізіум», «Освячений шлюб». Луцьк, ARTkafedra. 2017». Острови Блаженних», Київ. ЦПСМ. 2014 рік.
«Елізіум», «Освячений шлюб». Луцьк, ARTkafedra. 2017». Острови Блаженних», Київ. ЦПСМ. 2014 рік.
Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA