Офіційний веб-сайт

Хореографія балету-триптиху «Перехрестя» на музику М.М.Скорика, балетів «Лебедине озеро» П.І.Чайковського, «Жінки в ре мінорі» на музику Й.С.Баха, «Довгий різдвяний обід» на музику А.Вівальді

Автор(-и): Раду Поклітару / Розділ: Музичне мистецтво

 

Хореографія балету-триптиху «Перехрестя» на музику М.М.Скорика, балетів «Лебедине озеро» П.І.Чайковського, «Жінки в ре мінорі» на музику Й.С.Баха, «Довгий різдвяний обід» на музику А.Вівальді, роки оприлюднення: 2013-2014, автор: балетмейстер Раду Поклітару.

Висунуто Національною академією мистецтв України.

 

Хореографія балетів «Перехрестя», «Лебедине озеро», «Жінки в ре мінорі», «Довгий різдвяний обід» Раду Поклітару

 

Раду Поклітару визнаний одним з провідних хореографів сучасності.Смислова поліфонія танцю, створена майстром, передає внутрішній напружений динамізм, лексику «зашифрованих» метафор і складних символів, артикулює насамперед драматичні глибини буття. Такими є його балети-символи «Андеграунд» на музику композитора Петеріса Васкса та «Перехрестя» за скрипковими концертами Мирослава Скорика. Останні прем’єри Раду Поклітару ‑ «Лебедине озеро» П.І.Чайковського, «Жінки в ре мінорі» на музику И.С.Баха та «Довгий різдвяний обід» на музику А.Вівальді ‑ відкривають нові можливості інтерпретації драматичної музики через модерну пластику сучасного балету.

На сьогоднішній день у доробку Раду Поклітару хореографія до чотирьох десятків одноактних і повнометражних спектаклів, здійснених на різних сценах, серед яких Большой театр і Російський камерний балет «Москва», Музичний театр імені К.С.Станіславського і В.І.Немировича-Данченка, національні оперні театри Молдови, Латвії, Білорусії та України.

Так, балет-триптих «Перехрестя» поставлено на музику Мирослава Скорика, яка наче передбачена для сценічного втілення. Її космічність потребує тілесного матеріального продовження. Невипадково саме така музика надихнула Раду Поклітару на створення особливого твору ‑ балету-триптиху, де симфонічний оркестр, три солісти-скрипалі, модерне хореографічне мистецтво і сучасні візії художника звертаються до глядача метафорично.

Балет «Перехрестя» ‑ це балет-притча і водночас балет-фантазія, що закликає замислитись над тим, як дивним чином нас, байдужих до страждань і смертей мільйонів, може хвилювати доля окремої людини. Кілька доль, вихоплених випадково з нескінченної дороги із нізвідки в нікуди, стають нам близькими лише тому, що ми зуміли затримати на них свій погляд трохи довше, ніж той миттєвий, який зазвичай кидаємо на випадкового перехожого.

«Лебедине озеро» П.І.Чайковського ‑ найвідоміша балетна легенда, своєрідний синонім самого слова «балет». Мова сучасного танцю, якою оповідається цей балет, спонукає до яскравого співпереживання глядачів.

Балет на одну дію на музику Й.С.Баха «Жінки в ре мінорі» ‑ вистава, сповнена захоплення перед величчю генія Й.С.Баха. Бахівська поліфонія послужила джерелом натхнення для автора хореографії ‑ вся пластична тканина цього балету абсолютно поліфонічна.

Балет «Довгий різдвяний обід» на одну дію на музику А.Вівальді за мотивами однойменної п’єси Торнтона Вайлдера ‑ це роздум про швидкоплинність життя, про те, якими суєтними, марними справами ми наповнюємо дорогоцінні хвилини, години, роки нашого існування на землі. Хореографія балету, без сумніву, зможе, без догматичних повчань, достукатися до серця кожного глядача.

З подання Національної академії мистецтв України

Балетмейстер Раду Поклітару
Балетмейстер Раду Поклітару
Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA