Офіційний веб-сайт

Українці в Баварській опері

Доктор мистецтвознавства, професор Національної музичної академії України імені Петра Чайковського, а заодно й експерт Комітету з Національної премії України імені Тараса Шевченка Марина Черкашина-Губаренко нещодавно відвідала Мюнхен, де завітала до Баварської державної опери. Про свої враження від побаченого Марина Романівна поділилася на сторінках часопису «День»…

 

Велика радість і присмак смутку огортають мене при спогадах про дводенну подорож до Мюнхена на вистави славетної Баварської державної опери. Ця подорож мала подвійну мету. Хотілося подивитися прем’єру «Весілля Фігаро» Моцарта, втілену моїм улюбленим режисером Кристофом Лоєм, постановки якого завжди захоплюють оригінальними прочитаннями творів і глибиною проникнення в авторський задум. До того ж тут дебютувала в партії Сюзанни молода українська співачка Ольга Кульчинська ‑ вихованка Національної музичної академії України (клас Марії Стефюк). І почути таких зірок, як Анатолій Кочерга і Михайло Дідик та чудового маестро Оксану Линів...

Другою, однак аж ніяк не другорядною метою мого короткого перебування у Мюнхені було бажання ще раз насолодитися видатною постановкою опери Дмитра Шостаковича «Леді Макбет Мценського повіту», яку я вперше побачила влітку під час щорічного фестивалю Баварської опери. Однак на цей раз виставою диригувала наша незрівнянна зірка, і тепер ‑ можна з упевненістю сказати — улюбленця мюнхенської публіки Оксана Линів (на фото). Коли після завершення вражаючого масштабного видовища ця вишукано вбрана тоненька юна жінка вийшла на поклони, несамовиті овації залу перевищили рівень усіх попередніх гучних привітань видатних виконавців вистави. Серед останніх також були наші співвітчизники ‑ Анатолій Кочерга та Михайло Дідик, які давно працюють у Європі, а в опері Шостаковича виступили у заголовних партіях ‑ Бориса Тимофійовича і Сергія.<…>

Цей пам’ятний вечір став для Оксани Линів прощанням із Мюнхеном, містом, у якому протягом насичених працею і мистецькими подіями чотирьох років вона змогла гідно проявити себе як асистент музичного керівника баварської опери, всесвітньо відомого диригента Кирила Петренка, здійснити ряд самостійних постановок, організувати фестиваль української музики, а одночасно мати виступи і постановки в інших містах і країнах. Попри все вже досягнуте прийняти складну оперу Шостаковича з рук Кирила Петренка означало для молодого диригента серйозне випробування. І Оксана вийшла з цього творчого іспиту переможницею. Вона захопила зал темпераментом, запальною енергією, вмінням, як вольовий стратег, керувати багатовимірним організмом твору, досягаючи гнучкої взаємодії насиченої оркестрової звучності з голосами солістів, виступами хору, складними і динамічними масовими епізодами. Вдалося їй виразно підкреслити миттєві переключення зі стрімких лихоманкових ритмів, які фіксували галасливу зовнішню атмосферу опери, до проникливих інструментальних соло і вокальних реплік, моментів тиші, пов’язаних із внутрішнім психологічним станом головної героїні, а також з філософсько-узагальненим відбитком подій. Особливо запам’яталися у цьому плані сповідальні монологи Катерини у талановитому виконанні німецької співачки Ані Кампе…

 

Джерело: газета «День», листопад 2017 року.

Публікується зі скороченнями.

 

На фото: диригент Оксана Линів, номінант Національної премії України імені Тараса Шевченка 2018 року.