Офіційний веб-сайт

Трансмутація Турнікета (Турнікет – Переворот Кийок)

Автор(-и): Данило Галкін / Розділ: Візуальні мистецтва

Трансмутація Турнікета (Турнікет‑Переворот‑Кийок), автор Данило Галкін, рік оприлюднення: 2013.

Висунуто Громадською організацією «Культура медіальна» (м. Дніпропетровськ).

 

Трансмутація Турнікета (Турнікет – Переворот ‑ Кийок) Данила Галкіна

 

Комплексні інсталяції, об’єкти, скульптура та просторові інтервенції Данила Галкіна базуються на глибокому критичному аналізі соціально-політичної структури суспільства. У своїх роботах він часто створює ситуацію, в якій глядач має знайти відповіді на основоположні питання щодо законності, етичності та моральних стандартів. У його розумінні сучасне мистецтво ‑ це верстовий стовп на перехресті публічного та приватного світів, котрий породжує діалог і дискурс про основи основ, що визначають актуальний порядок речей. Таким чином, його твори прямо звертаються до відкритого та демократичного громадянського суспільства, яке здатне відкрито обговорювати та захищати власну систему цінностей.

Автора цікавлять трансмутації одного витвору мистецтва в інше. Наочно це можна прослідкувати у трилогії «Турнікет ‑ Переворот ‑ Кийок», яка продемонструвала розпад її центрального елемента на частини. Весь процес супроводжується другорядним сполучним елементом ‑ гіпсовим бинтом, котрий не тільки розкриває етимологію слова «турнікет», але і перетворює чорне на біле. Отже, відбувається ахроматична інверсія не тільки кольору, а й самої транскрипції форми. Це нагадує експерименти у галузі політичної психології, що проводились у СРСР і полягали у тому, що дітей спонукали називати чорне білим та навпаки, з метою маніпулювання свідомістю людей в інтересах держави. Слово «турнікет» (фр. tourniquet) походить з медичної термінології і означає джгут для здавлювання м'яких тканин кінцівки з метою зупинення кровотечі. Рух натовпу, таким чином, уподібнюється кровотечі, яку направляють, перекривають. Інсталяція «Підйом з переворотом» ‑ це барикади з турнікетів, які символізують державний переворот та зміну політичних діячів. Примітно, що процес розчеплення турнікета історично відбувся у дійсності. Спочатку лабіринт з діючих турнікетів було представлено у Києві у жовтні 2013 року, а місяць потому в України сталася революція, пізніше ‑ імпічмент президента. Тепер турнікет розпався на частини й перетворився на велику кількість кийків, з яких згодом зберуть нові турнікети.

Отже, робота відображує болісне почуття від реальної, укоріненої глибоко всередині втрати. Втрати як обов’язкової складової індивідуального досвіду та ‑ скрізь призму актуальної ситуації в Україні ‑ втрати як колективного переживання, викликаного руйнуванням та смертями війни, втратою єдності, спільної мети та розуміння того, що відбувається, болісним процесом демонтажу Радянської Імперії та крахом мрії про

демократію і свободу.

Трансмутація «Турнікет ‑ Переворот ‑ Кийок» також є частиною довгострокового проекту «Спідня Держава», що відображує сукупність ситуацій у соціально-політичній системі, які служать опорою існуючого громадського порядку та формують суспільну думку, ставлячи під сумнів моральні, політико-правові й етичні норми. Проект має другу назву ‑ «Дисоціативна ресоціалізація» ‑ термін, визначення якого допомагає заглибитись у поле його художнього дослідження: це повторна соціалізація, що відбувається протягом усього життя й супроводжується зміненням установок індивіда, цілей, норм та життєвих цінностей, і є механізмом психологічного захисту. Внаслідок дії цього механізму людина починає сприймати те, що з нею відбувається, так, нібито це відбувається з кимось стороннім. Подібну ситуацію художник аналізує у кожному новому проекті в якості симптому стану сучасного суспільства.

Робота «Турнікет» була удостоєна III спеціальною премією PinchukArtCentreв 2013 році. Міжнародне журі прокоментувало інсталяцію таким чином: «Ми були дуже вражені роботою, яка комбінує в собі простоту форм і складність фізичного та емоційного досвіду. Цей експонат сміливо окупує простір галереї та незвичайним чином стосується політики соціальної хореографії».

Частини трилогії були представлені у межах персональної виставки «Штрих-пунктир», Bottega Gallery, м.Київ, 2014; персональної виставки «Червона доріжка», Галерея Лавра, м.Київ, 2014; персональної виставки «Зал очікування», у межах фестивалю «Конструкція», залізничний вокзал «Південний», м. Дніпропетровськ, 2014; персональної виставки «Подвійна суцільна», у межах паралельної програми IV Московської міжнародної бієнале молодого мистецтва, ММСМ, м.Москва, 2014; групової виставки «Дай нам завтра», Інститут проблем сучасного мистецтва, м.Київ, 2014; групової виставки «Зцілення очищенням», Галерея Лавра, м.Київ, 2014; групової виставки фестивалю Brno Art Open, Нова Ратуша, м.Брно, 2015; групової виставки фестивалю Feldman Art Park, м.Харків, 2015, групової виставки «Contemporary Icons; The Art Of Spectacle», у межах бієнале ЗrdDANUBE BIENNALE, Danubiana Meulensteen Art Museum, м. Братислава, 2015; групової виставки «Fire and Forget. On Violence», Kunst-Werke Institute for Contepmorary Art, м. Берлін, 2015.

 

З подання Громадської організації «Культура медіальна» (м. Дніпропетровськ).

Турнікет, автор: Данило Галкін, PinchukArtCentre, м.Київ, 2013 рік.
Турнікет, автор: Данило Галкін, PinchukArtCentre, м.Київ, 2013 рік.
Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA
Введіть будь ласка симовли зображені на малюнку, щоб додати коментар.
Фото Капча
Введіть символи, які показані на зображенні.