Офіційний веб-сайт

Провідні партії в оперних виставах Національної опери України в сезонах 2009-2013 рр.

Автор(-и): Людмила Монастирська / Розділ: Музичне мистецтво

Провідні партії в оперних виставах Національної опери України в сезонах 2009-2013 рр., виконавець: Людмила Монастирська.

Висунуто Міністерством культури України.

 

Провідні партії в оперних виставах Національної опери України Людмили Монастирської

 

Високий професіоналізм, багаті природні дані, артистизм, виразна зовнішність дозволяють заслуженій артистці Україні Людмилі Монастирській залучати до свого творчого доробку найкращі перлини світового та вітчизняного оперного і камерного виконавства. Серед творчих досягнень співачки в театральних сезонах 2009-2013 рр. партії Лізи, Тетяни, Іоланти в «Піковій дамі», «Євгенії Онєгіні», «Іоланті» П.Чайковського, Мікаели в «Кармен» Ж.Бізе, Турандот і Тоски в однойменних операх Дж.Пуччіні, Аїди, Амелії та леді Макбет в операх: «Аїда», «Бал-маскарад» та «Макбет» Дж.Верді, Джоконди в однойменній опері А.Понкіеллі, Недди в «Паяцах» Р.Леонкавалло, Сантуцци в «Сільській честі» П.Масканьї та багато інших. Кожній із згаданих партій у виконанні Людмили Монастирської притаманні глибина розуміння творчого задуму композитора, вишуканість вокальної інтерпретації, блискуче поєднання майстерності бельканто з кращими традиціями українського оперного виконавства, зріла творчо-психологічна манера співу.

Впродовж останніх театральних сезонів Людмила Монастирська сформувалася в одну з найяскравіших вітчизняних оперних співачок, про що свідчать її виключно насичений і різноплановий репертуар, непересічність вокальної майстерності, довершеність виконавського професіоналізму, визнання не лише вітчизняної, але й світової музичної громадськості, виступи на сцені прославлених Ковент Гардену і Метрополітен опери.

За вагомий особистий внесок у розвиток українського оперно-музичного мистецтва Людмилі Монастирській у березні 2013 року присвоєно почесне звання заслуженої артистки України.

 

Коротко про артистку

Успіхом і професійністю Людмила Монастирська завдячує своїм педагогам. У Київському музичному училищі вона екстерном закінчила курс по класу фортепіано у відомого педагога Івана Гнатовича Паливоди. Далі була консерваторія, клас професора Діани Гнатівни Петриненко, з нею займається й досі, готуючи нові партії.

1997 року, студенткою, Людмила Монастирська перемогла в Міжнародному музичному конкурсі імені Миколи Лисенка, зачарувавши арією Аїди не тільки членів журі, а й керівників національної опери, на сцені якої проходив заключний концерт. Тож після виступу її запросили до трупи театру. За останніх три роки ім’я співачки стало візитівкою театру.

Вона володіє рідкісної краси та сили драматичним сопрано. Підкорила публіку блискучим виконанням таких складних партій, як Аїда в однойменній опері та Амелія у «Балі-маскараді» Джузеппе Верді, Сантуцца в «Сільській честі» П’єтро Масканьї, Ліза в «Піковій дамі» Петра Чайковського.

Співала вона й у Муніципальному театрі опери й балету для дітей і юнацтва. Здобувши міжнародне визнання, залюбки відгукується на прохання виступити в концертах цього чудового колективу. Нещодавно пані Людмила виконала арію Леді Макбет на концерті хору театру під керуванням Анжели Масленнікової.

Їй вистачає такту й мудрості, попри престижні зарубіжні запрошення, підтримувати гарні стосунки з колегами в Києві. Не наважена переїжджати до іншої країни, покинути сцену Національної опери, на якій мріє виконати ще так багато партій. Вона вважає, що вокаліст повинен уміти розподілити власні сили так, щоб якомога довше пропрацювати на кону. Дві крихітні голосові зв’язки дають змогу заробляти на життя та ще й зачаровувати мільйони слухачів. Шкода, що вистави за її участю ‑ «Набукко» і «Джоконда» у яких партії головних героїнь написані саме для драматичного сопрано ‑ поки що не йдуть у театрі, але залишається шанс почути Тоску, бо спектакль відновлять.

Нещодавно співачка брала участь у кількох російських мистецьких акціях: у III Великому фестивалі Російського національного оркестру Михайла Плетньова, де співала у Реквіємі Верді, та концерті присвяченому ювілею Галини Вишневської, її кумиру ще з часів навчання.

В афіші на фасаді Національної опери значиться, що кияни 2 грудня нарешті почують Леді Макбет у виконанні Людмили Монастирської. Вона дебютуватиме в репертуарній виставі «Макбет», а 14 грудня співатиме Аїду. Після цього на неї чекають слухачі Західної Європи.

На початку наступного року Людмила запрошена до Мілана: у театрі «Ла Скала» «Аїду» ставитиме сам Франко Дзеффіреллі. Згодом, у Дойче Опера (Берлін) вона співатиме в «Макбеті», а також у «Тосці» разом із колегою по сцені Національної опери ‑ Дмитром Поповим. У квітні в місті Валенсія ‑ в концертному виконанні опери «Сід» Жюля Массне, а за диригентським пультом стоятиме Пласідо Домінго. Наприкінці року ‑ знову «Аїда» в «Метрополітен-Опера». 2013-й проголошено роком Верді, тож у «Ла Скала» та «Ковент-Гардені» ставитимуть «Набукко». На обидві постановки запрошено Людмилу Монастирську. Деякі контракти сягають 2015 року. Такі далекі перспективи артисти не люблять розголошувати, та все ж бо вони створюють відчуття стабільності, дисциплінують, змушують утримувати належну сценічну форму, що для кар’єри оперного співака ‑ чи не найважливіша вимога.

Журнал «Театрально-

концертний Київ», №12, 2012 р. 

Заслужена артистка України Людмила Монастирська
Заслужена артистка України Людмила Монастирська
Коментарі

Не заперечую проти персони цієї видатніої співачки, але тільки чомусь поставили матеріали пані Л.Монастирської, прекрасної виконавиці не до категорії "Концертно-виконавське мистецтво" і не до "Театрального мистецтва", а до категорії "Музичне мистецтво". Дійсно молодці Чуприна і Солов'яненко, але хтось вирішив (Хто?) подати саме в такий спосіб кандидатуру оперної "Діви", щоб таким чином просто викинути українських композиторів?... Та кому вони в цій країні потрібні!... А чому це відбулося у другому турі? Дуже гарна схема, а головне - безпрограшна. Чому ж не дали і композиторам позмагатися у третьому турі? А?... Питання риторичне?

Це справжня перлина! Бравіссімо!!!

Не заперечую проти персони цієї видатніої співачки, але тільки чомусь поставили матеріали пані Л.Монастирської, прекрасної виконавиці не до категорії "Концертно-виконавське мистецтво" і не до "Театрального мистецтва", а до категорії "Музичне мистецтво". Дійсно молодці Чуприна і Солов'яненко, але хтось вирішив (Хто?) подати саме в такий спосіб кандидатуру оперної "Діви", щоб таким чином просто викинути українських композиторів?... Та кому вони в цій країні потрібні!... А чому це відбулося у другому турі? Дуже гарна схема, а головне - безпрограшна. Чому ж не дали і композиторам позмагатися у третьому турі? А?... Питання риторичне?

Наконец-то у нас начали думать о том, как бы и чем бы заинтересовать наших замечательных вокалистов, что бы они хоть иногда радовали и украинскую публику.
Сколько уехало замечательных исполнителей, которых вовремя у нас "не заметили" и не поощрили...
А то просто стыдно: Монастырскую знает весь мир, она одна из самых востребованных сопрано лучших театров мира, а в Украине ....
Ну не будем о грустно .....
Молодцы Чупрына и Соловей, что выдвинули... А главное - вовремя!!!!
Поддерживаю!!!!!!!

достойный кандидат !

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA