Офіційний веб-сайт

Прем’єрні концертні програми народної хорової капели «Почайна»

Автор(-и): Художній керівник та головний диригент Олександр Жигун / Розділ: Концертно-виконавське мистецтво

Прем’єрні концертні програми народної хорової капели «Почайна» (2011-2014 рр.), художній керівник та головний диригент Олександр Жигун.

Висунуто Всеукраїнським товариством «Просвіта» імені Тараса Шевченка.

 

Премєрні концертні програми народної хорової капели «Почайна» під керівництвом Олександра Жигуна

 

Прем’єрні концертні програми вокально-симфонічних творів сучасних українських та зарубіжних композиторів, які створив та виконав художній керівник та головний диригент народної хорової капели «Почайна» Жигун Олександр Іванович:

Алемадар Караманов: «Реквієм» ‑ світова прем’єра, ораторія «Стабат Матер» ‑ прем’єрне виконання, «Ліричні цикли для хору a kapella»‑ 11 червня 2011 p., НФУ ‑ світова прем’єра, 20 грудня 2011 р.;

Юрій Алжнєв ‑ ораторія «Різдв’яна дія» ‑ 14 травня 2014 p., НБОКМУ – прем’єрне виконання;

Віктор Степурко ‑ ораторія «Києво-Могилянська академія», «Степенні антифони» ‑ грудень 2011 р. ‑ світові прем’єри;

Отар Тактакішвілі ‑ ораторія «Ніколоз Бараташвілі» ‑ 25 березня 2013 p., НФУ – прем’єрне виконання;

Богуслав Мартіну ‑ ораторія «Гільгамеш» ‑ 3 березня 2014 р. НФУ – прем’єрне виконання.

Програми створив заслужений артист України Олександр Жигун,виконувала заснована і очолювана ним вже більше 25 років народна хорова капела «Почайна» Національного університету «Києво-Могилянська академія» спільно з провідними симфонічними оркестрами України: Державним академічним естрадно-симфонічним оркестром України, Національним ансамблем солістів «Київська камерата», Заслуженим академічним ансамблем пісні і танцю Збройних сил України.

Творчість видатного українського композитора-симфоніста Алемдара Караманова, за його словами, стала широко виконуватись в Україні і за кордоном саме завдяки виконанню його творів хоровою капелою «Почайна», яка здійснила світові прем’єри вокально-симфонічних творів композитора «Реквієм», «Стабат Матер», Симфонічне Євангеліє «Звершилося», «Ліричні цикли для хору a kapella». Популяризація геніальних творів українського симфоніста А.Караманова високо піднімає авторитет композиторської та виконавської музичної культури України в світі.

Твори Юрія Алжнєва ‑ видатного українського композитора-симфоніста ‑ прозвучали в концерті «Ні новим Крутам!» і мають глибинну національну основу і продовжують розвиток українських фольклорних традицій в жанрі вокально-симфонічної музики, що є природно необхідним в розвитку національної духовної культури народу.

Програми (світові прем’єри), складені з творів Віктора Степурка, знайомлять широке коло слухачів з мелодизмами та традиціями духовної музичної культури доби українського бароко, які реалізуються засобами сучасної симфонічної музики.

Звернення до хорової культури грузинського народу пов'язане з надзвичайною повагою до музичних та літературних традицій цього великого народу. Ораторія видатного сучасного Отара Тактакішвілі «Ніколоз Бараташвілі» (хорова партитура виконана грузинською мовою) ‑ це зразок поєднання високої композиторської майстерності з геніальним твором видатного грузинського поета.

Ораторія «Гільгамеш» ‑ унікальний музичний твір сучасності, в основі якого лежить першоджерело людського літературного надбання, яке дійшло до сьогодення крізь тисячоліття. Сюжетом ораторії є філософія життя та діяльності людини, значення лідера нації для народу, оцінка його діяльності через віки. Цей сюжет талановито розкрив видатний композитор сучасності Богуслав Мартіну, що підніс вокально-ораторіальний жанр в хоровому мистецтві до вершини його досконалості. Ораторія було виконано в буремні дні Революції Гідності мовою оригіналу.

Кожній з програм передувала масштабна науково-пошукова робота О.І. Жигуна. Партитуру ораторії «Гільгамеш» було знайдено після пошуку в багатьох європейських країнах і відновлено для виконання. Схожу роботу було проведено з музичним матеріалом ораторії «Ніколоз Бараташвілі» ‑ колектив «Почайни» дістав і підготував твір до виконання після значних пошуків.

Особливостями творчої діяльності Олександра Жигуна є звернення до маловідомих великих музичних форм.

У 1986 році заснував у Києві на Подолі хорову капелу «Почайна» з метою глибокого вивчення та всебічної пропаганди вікових надбань хорової культури, піднесення її ролі в справі формування освіченого та висококультурного народу України. В 1989 році ‑ організатор, директор та художній керівник першого на Україні Дому хорової спадщини «Почайна» в церкві Миколи Набережного, де створив умови для організації та розквіту діяльності відомих хорів України, таких як «Фрески Києва», хор «Київ», чоловічий хор «Баян», чоловічий хор «Чумаки», хор вчителів Київської області, капела ветеранів КПІ та інші.

Створена і керована О.І.Жигуном народна хорова капела «Почайна» ‑ єдиний в Україні колектив, який виконує концертну програму з автографічних творів Артема Веделя, створенню якої передувала величезна пошукова робота її керівника. Більше 10-ти років займається вивченням творчої діяльності та біографії Артемія Веделя, випускника Києво-Могилянської академії, який жив і творив на Подолі. Веде значну науково-дослідницьку роботу. Має наукові статті, друкується в культурологічних часописах України. Створив концертні програми з творів класиків світової музики, а саме «Глорія» А.Вівальді, «Маріацельська меса» Й.Гайдна, «Реквієм» Л.Керубіні, «Реквієм» В.А.Моцарта, а також із творів українських композиторів ‑ Б.Лятошинського, Л.Дичко, О.Степурко, Л.Колодуба, М.Лисенка, М.Вериківського та інші. 

Коментарі