Офіційний веб-сайт

Книги «Нова українська ікона ХХ і початку ХХІ століть. Традиційна іконографія та нова стилістика» та «Новий ренесанс: ікони Андрія Дем’янчука»

Автор(-и): Дмитро Власович Степовик / Розділ: Літературознавство та мистецтвознавство

Наукове мистецтвознавче і богословське видання «Нова українська ікона ХХ і початку ХХІ століть. Традиційна іконографія та нова стилістика», видавництво «Місіонер», рік видання: 2012, м. Жовква, Львівська область; науково-мистецьке видання «Новий ренесанс: ікони Андрія Дем’янчука», видавництво імені Олени Теліги, рік видання: 2012, автор: Дмитро Степовик.

Висунуто Відділенням літератури, мови та мистецтвознавства Національної академії наук України.

У монографії «Нова українська ікона ХХ і початку ХХІ століть. Традиційна іконографія та нова стилістика» відомого дослідника сакрального мистецтва професора Дмитра Степовика йдеться про нову ікону. Під цим терміном розуміються не тільки ті ікони, які створені недавно, але й ікони відроджені та оновлені в їх найважливіших рисах: іконографії (виборі кола святих і засобах їх зображення), стилістиці, богословських основах. Ікона ‑ не звичайний вид образотворчого мистецтва. Це таїна, сповнена глибокої духовності, зв’язку із Божественним Одкровенням, молитвами, літургійним служінням. Досліджуючи новітню ікону як витончене мистецтво, автор приділяє увагу її походженню, зв’язку з традицією. Аналізуються ікони XX й початку XXI століть в Україні й українській діаспорі. Чільне місце в монографії приділено передумовам відродження й оновлення ікони, богословії, філософії та естетиці ікони, історії дослідження ікон в Україні та зарубіжних країнах, сучасному стану іконотворчості.

На студентів світських та духовних навчальних закладів, мистців і мистецтвознавців, духівництво і паству, культурологів, релігієзнавців, філософів, усіх шанувальників прекрасного.

У науково-мистецькому виданні «Новий ренесанс: ікони Андрія Дем’янчука» професор Дмитро Степовик розвиває свою думку про стильовий характер українського ікономалярства, що якраз відрізняє наше ікономалярство від сакрального мистецтва інших країн, народів, держав східнохристиянської візантійської традиції. Сьогодні українські малярі ікон уважно вивчають набутки українських варіантів ренесансу, бароко, класицизму, інших стилів минулих епох і стараються по-новому піднести й возвеличити це мистецтво, яке завжди підносило духовний, молитовний стан українців. На прикладі творчості талановитого львівського майстра Андрія Дем’янчука та його батька, високопрофесійного різьбяра Левка Дем’янчука автор доводить живучість і натхненну велич непроминаючого мистецтва ренесансу в новій інтерпретації і новому середовищі. Книга розрахована на всіх шанувальників священного церковного мистецтва, на тих, хто вивчає богословію ікони, мистецькі стилі, класику, естетику й етику.

 

Кілька слів про автора.

Дмитро Власович Степовик відомий в наукових академічних колах як дослідник давнього українського образотворчого мистецтва, зокрема гравюри та ікони; а також болгарського образотворчого мистецтва й українсько-болгарських мистецьких зв’язків. Крім того, ним написано декілька книг про визначних мистців української діаспори в західних країнах: скульпторів Михайла Паращука, Леоніда Молодожанина і Михайла Черешньовського; маляра і графіка зі США Якова Гніздовського; ікономалярку всеамериканського визнання Христину Дохват; а також фундаментальну монографію про першого Патріарха Київського і всієї України Мстислава Скрипника.

Як дослідник священного християнського мистецтва, Дмитро Степовик багато років цікавився місцем і значенням християнсько-релігійної тематики в поетичній та мистецькій творчості Тараса Шевченка.

Дмитро Степовик є автором близько п’ятдесяти книг, серед яких: «Патріарх Мстислав. Життя й архіпастирська діяльність», «Пробуджені царівни Якова Гніздовського», «Українська християнська абетка: Книга для читання з християнської етики», «Мистецтво ікони: Рим, Візантія, Україна», «Українська ікона у просторі і часі», «Ліричне імпресіо Олекси Булавицького», «Українська гравюра бароко» та ін.

 

Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA