Офіційний веб-сайт

Аудіовізуальний проект «Київський авангард 1960-х. Школа Бориса Лятошинського»

Автор(-и): Євген Громов / Розділ:

Аудіовізуальний проект «Київський авангард 1960-х. Школа Бориса Лятошинського»; автор: Євген Громов.

Висунуто культурною інституцією «Дім майстер клас».

 

Аудіовізуальний проект «Київський авангард 1960-х. Школа Бориса Лятошинського» Євгена Громова

 

Аудіовізуальний проект (підтриманий Міністерством культури України) антології української сучасної класичної музики «Київський авангард 1960-х років. Школа Бориса Лятошинського» постав з ініціативи відомого українського піаніста Євгена Громова, який два десятиліття не просто регулярно виконує твори для фортепіано українських композиторів, але й активно пропагує в світі модерністську і аванґардову лінію в українському музичному мистецтві. Презентована антологія ‑проект співмірний сучасній аудіовізуальній культурі, із мінімальною присутністю текстового елементу. Вона включає чотири диски із записами фортепіанних творів Леоніда Грабовського, Валентина Сильвестрова, Віталія Годзяцького, Володимира Загорцева, Петра Соловкіна, Святослава Крутикова, Євгена Станковича ‑композиторів, які у 1960-ті стартували із творами модерністського спрямування, та й в наступне десятиліття не полишали свої спроби іти проти течії совєтського мейнстріму академічної музики і по суті здійснили у музиці прорив світового масштабу. Трьом першим авторам присвячено по окремому диску, четвертий є добіркою яскравих творів чотирьох наступних митців. Переважна частина фортепіанних творів є світовими прем'єрами в записі, декілька ‑маловідомі навіть зацікавленій в такій музиці публіці, більшість ‑ повинні ще бути осмислені і професійною музичною спільнотою, і мистецьким середовищем, і науковцями. Постать Бориса Лятошинського і його творчість ‑та мітка, яка започатковує комунікацію і тяглість, але окремі неповторні лінії, що їх презентують всі автори, зібрані в антології, ‑ підкреслений розвиток і пошук нового.

Вкрай насичена та змістовна аудіо-антологія Громова «Київський авангард 1960х» є щонайповнішою на сьогоднішній день демонстрацією найбільш яскравих творчих досягнень київських композиторів школи Лятошинського, які, власне, творили у нестерпних умовах совєтського розуміння сутности і ролі культури і структурування мистецьких практик. Біографія багатьох із них має сліди від зіткнень із тою конструкцією дійсности. Тому чотири диски українського (по суті субкультурного) музичного авангарду ‑це ще й свідчення прямостояння, прагнення творити свої горизонти і свій контекст, а інколи і мітка бунту. Контекст, присутність якого засвідчує антологія, єприкладом того, як комунікація народжує горизонти і життєсвіти, без яких і мистецтво уявити важко.

 

 

З подання культурної інституції «Дім майстер клас».

Коментарі

Додати коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA