Офіційний веб-сайт

Відповісти на коментар

Автор(-и): Олександр Козаренко / Розділ:

 

Камерна кантата «П'єро мертвопетлює» (вірші Михайля Семенка), вокальні цикли «Сім струн» (вірші Лесі Українки), «П'ять романсів на слова Софії Майданської», «Триптих» на вірші Марти Томеноко, камерна кантата «Мікросхеми» на слова М.Томенка; автор: О.Козаренко.

 

Музична творчість Олександра Козаренка

 

О.Козаренко висувається на здобуття Національної премії ім.Тараса Шевченка за вокальні твори на вірші українських поетів - а саме, за камерну кантату «П’єро мертвопетлює» (вірші Михайля Семенка), вокальні цикли «Сім струн» (вірші Лесі Українки)., «П'ять романсів на слова Софії Майданської», «Триптих» на вірші Марти Томеноко, камерну кантату «Мікросхеми на слова М.Томенко).

Камерна кантата «П’єро мертвопетлює» (друга редакція 2018 р.) - втілення футуристичної поезії Михайля Семенка для контратенора (першим виконавцем був с.п. Герой України Василь Сліпак) та камерного ансамблю. Постмодерна звукова аура твору доповнена кількома знаковими музичними цитаціями - темою Петрушки з одноїменного балету ІСтравинсько; темою II частини Третьої симфонії Б.Лятошинського; інструментальним складом, що нагадує «Місячного П'єро» А.Шенберга. Герой М.Семенка несподівано резонує з модерним європейським музичним контекстом; культурою кабаре початку XX ст.. втіленням чого став незабутній образ П'єро у виконанні Олександра Вертинського.

Вокальний цикл «Сімструн» (друга редакція 2018р.)  розгорнуте вокально-інструментальне полотно, різноманіття образів якого пронизане наскрізною темою Вітчизни у величному фрігійському ладі. Калейдоскоп музичних заклинань-заговорювань (II частина «Ре»), колискової (НІ частина «Мі»), гімнічної прослави (IV частина «Фа»), пасторальних мотивів (V частина «Соль» і VI частина «Ля»), локрійського арфового звуконаслідування (VII частина «Сі») об’єднані в єдине ціле темою України (І частина «До» та інструментальна постлюдія - резюме фіналу циклу).

«П'ять романсів на слова Софії Майданської» - вишукані вокальні мініатюри в стилі «гуцульської сецесії» («Веснянка», «Спинилась посеред толоки», «Корабель», «На тарелі когутики»), що доповнюється завершальним величним «Сонетом» в стилі Рахманінова-Скрябіна-Лятошинського.

«Триптих на слова Марти Томенко» - вокальний цикл в манері експрессіонізму з екстатичністю образів і додекафонністю тематичних побудов ( дванадцятиступенні серії в «Срібній птиці» та «Підвечір'ї»)., які доповнюються постмодерною інтертекстуальністю ( в манері «Кармен» Ж.Бізе) у фінальній «Зустрічі».

«Мікросхеми» на слова Марти Томенко (друга редакція 2018р.) - камерна кантата для голосу, ребра (наю), цимбал та ударних в стилі японських хоку (двохрядкових поетичних мініатюр). Мінімалізм загальної манери письма доповнюється сонористичною трактовкою цимбал у стилі Б.Бартока і М.Скорика.

З подання Київської організації Національної спілки композиторів України

Коментарі

Відповісти

Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA